Met de jeep in de woestijn... (dag 5&6 zondag en maandag 18 en 19 juli)

18 juli 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Door de gestrekte landschappen richting Page. Van canyons tot uitgestrekte woestijnuitzichten. We zijn van alles tegengekomen.

P1000204Bij de Lonely Rock nog even naar de Lake Powel afgedaald. Net als in Denemarken mag je dit doen met je auto. Het enige verschil is dat je in Denemarken uitgestrekte stranden hebt met wat auto's en hier complete campers/touringbussen etc. en dan strand en rotsen. Haha, bizar om mee te maken. Die Lonely Rock was helemaal niet zo lonely dus wij zijn na een duik maar weer snel verder gereden.

P1000208Voor Page is de Glenn Dam waar we ook even zijn gestopt. Wat een hoogte en ik (Miranda) was alweer door het beveiligingspoortje gekomen voor de tour. Dit was uiteraard niet de bedoeling dus snel maar weer met een rood hoofd door het beveiligingspoortje naar buiten om alle gebeurtenissen rondom de dam in de informatiehal te lezen. Indrukwekkend!

P1000220Na het inchecken lekker even in het zwembad gelegen waar ook andere Nederlanders waren. De kinderen hebben zich prima vermaakt met de jeugd daar. Voor het avondeten zijn we naar een BBQ tent gegaan (voormalig tankstation) en daar hebben we heerlijk gegeten onder begeleiding van een super bandje. Echt Amerikaans maar supergezellig. Met z'n allen aan picknicktafels en dan de geur van BBQ.

Qua weer hebben we niets te klagen. Onder de 36 graden is het nog niet geweest en we hebben tot nu toe stralend weer.

Op maandagochtend hadden we om 6.30 uur ontbijt in het hotel. Een invasie aan Chinezen hier (of Japanners, Koreanen). Waar je ook kijkt ze zijn overal :-), 's ochtends vroeg dus ook bij het ontbijt.

P1000243Om 7.30 uur melden wij ons aan bij de Antelope tour om vervolgens met een grote jeep, waar je achterin met bankjes in zit, het woestijn in te gaan richting de Antelope canyon. Na een hoop gestuiter (was echt gaaf!!) kwamen we dan na een halfuur aan bij de canyon. We kregen eerst uitleg over de regels ivm Navajo terrein en toen zijn wij met de gids door de canyon gelopen. Voldoende tips om de mooiste foto's te kunnen nemen. Hij wist echt van elke camera waar hij de juiste instellingen in moest zetten dus de foto's zijn echt super geworden.

P1000247Na de trip zijn wij met de auto nog naar wat andere plekken gereden maar het is vandaag best warm en benauwd dus in de middag toch maar weer besloten nog even naar het zwembad te gaan en daarna boodschappen te doen. Vanavond one laatste avond hier en dan sluiten we ons bezoek aan Page alweer af. Op weg naar Capitol Reef.... (voor het eerst vandaag wat druppels regen gehad)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marije:
    20 juli 2016
    Wauw wat een mooie verhalen. Een ervaring on nooit te vergeten. Geniet Ervan met zijn viertjes xx