Freezing out here!!.....(Dag 22-24 wo 3/5 aug)

5 augustus 2016 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Dag 22

P1010162Bij aankomst in San Francisco konden we nog niet in het hotel terecht maar wel even omgekleed in een ruimte want wat is het hier ineens koud!!! Brrr..... drie weken lang natuurlijk boven de 37 graden gehad en nu ineens 20 graden met mist en een koude wind. Haha ook wel weer lekker hoor en wat een prachtige stad! Hotel is ook super! Midden in de stad met parkeerplek voor de deur en geweldige kamer..

P1010196Tickets gekocht voor de bigbus, echt mega duur, maar we hebben nu wel twee dagen een grote touringbus tot onze beschikking die ons naar de plekken rijdt die er toe doen. We hebben direct de hele tour gedaan, zittend in de bus (in toch nog een t shirt wat hebben we het koud gehad!! 2e dag warmer aangekleed), zodat we in ieder geval weten wat er allemaal is en ook alles hebben bekeken. Leuke delen van de stad, de Golden Gate brug uiteraard, Fishersman warf (erg gezellig) en nog veel meer.....Morgen maar weer te voet van dichtbij alles bekijken. Teruglopend naar het hotel viel ons wel op hoeveel zwervers hier rondlopen/hangen/slapen etc. Blijkt een heel groot probleem hier te zijn.

Dag 23

P1010214Vroeg op omdat we om 8.15 uur bij de pier van de Alcatraz boot moeten zijn. Eerst lekker even ontbeten bij het hotel en lopend naar de elektrische bus (grappig... je moet je dollars in een automaatding doen als je de bus ingaat maar ach de chauffeur vergat even aan te geven dat je gepast moest betalen... en dus weg 20 dollar terwijl je maar 6,50 hoefde te betalen!!!! Grrrrr). We waren op tijd bij de pier en samen met ons honderden anderen :-). Erg leuk, eerst met boot naar het eiland en daar dan een rondleiding met audio in het Nederlands!!! Toch wel erg handig hoor en interessant ook. Naast de gevangenis ook veel vogels, een mooie tuin etc. Het is trouwens een national park area.

P1010218Nadat we het eiland goed hebben ontdekt weer terug met de boot naar het centrum. Veel gelopen waaronder naar de bekende lombard st (erg steil), een populaire straat is waar je met de auto heel steil zigzaggend naar beneden kan rijden, zie foto. Verder bij Chinatown in een echt chinees tentje geluncht met veel locals, erg heerlijk! En toen op naar de winkelstraat! Leuke shops maar allemaal van de  duurdere merken dus uiteindelijk niets gekocht. Morgen maar even weer kijken naar een outlet onderweg naar San Simeon. Verder uiteraard nog veel meer gezien.. conclusie: Fantastische stad om rond te kijken maar aan de andere kant ook veel armoede waar ze nog veel aan moeten/kunnen doen.