Naar de sterren............... (Dag 25-26 ...... 6 en 7 augustus)

7 augustus 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Brede zandstranden, palmbomen, architectuur in Mediterraanse stijl, zon en een relaxte sfeer... kort omschreven waar we nu naar toegaan nl. de bekende en prestigieuze badplaats in Los Angeles Area 'Santa Monica'.

P1010339In de loop van middag kwamen we aan na weer te hebben genoten van geweldige uitzichten, kleine dorpjes in de bergen en al de verschillende mensen die we tegenkomen. Het hotel was nog niet gereed maar we konden de koffers achterlaten en ons omkleden in een kleedruimte. Heerlijk, bikini's en zwembroeken aan en handdoeken mee naar het strand! Wat een geweldig strand, lange en brede zandstranden en enorme golven waar je je uren in kunt vermaken. De kinderen waren hier dan ook niet weg te slaan. Verkopers komen langs met verse mango en watermeloen dus ach wie doet je wat :-) Wij hebben hier dan ook te laat ons vermaakt. Boekjes lezen, zwemmen, mensen kijken..

P1010346Laat in de avond na het inchecken en douchen Santa Monica in. Een geweldige, autovrije, winkelstraat met allemaal eettentjes en heel veel straatartiesten. Heerlijk om doorheen te slenteren, te luisteren en zo nu en dan een vaag dansbeweginkje (want vooral Kyra is hier erg gevoelig voor hahaha dat kan toch echt niet).

P1010370De volgende ochtend in de metro richting LA. Daar aangekomen stap je uit de metro en kom je in een totaal andere wereld. Druk maar wel erg bijzonder om allemaal te zien. Wij zijn dan ook uitgestapt in Hollywood, dus bij de Walk of Fame. Direct met je neus in de boter zeg maar :-). Na een fikse wandeling een leuke aanbieding om met een Amerikaans busje een tour te maken door Hollywood, Beverly Hills, Rodeo drive, Sunset boulevard en niet te vergeten huizen van bekende sterren!! Als echte toeristen hebben we ons lekker rond laten rijden en dit was ook de enige P1010369mogelijkheid eigenlijk om alles in een dag te kunnen zien. Geweldig, wat een stad.

In de middag lekker nog even weer gerelaxed op het strand met de hoge golven. De Baywatch types niet gezien maar misschien zaten wij op de verkeerde plek haha. De laatste avond nog even afkicken bij de enorme winkelstraat en uiteraard over de Santa Monica Pier. Een enorme pier waar veel mensen zich P1010435vermaken met kermisattracties, kunstenaars die daar dingen doen en muzikanten.