Langs de kustlijn .... (Dag 24 vrijdag 5 aug)

6 augustus 2016 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Vroeg op pad gegaan na een heerlijke nacht. Op naar het warmere weer want wat hebben we het koud gehad in San Francisco. Onderweg nog even (ehhh even!!!) geshopt bij een enorme outlet. Goed geslaagd en nu maar hopen dat het allemaal nog in de koffers past....

P1010258Na het shoppen gauw weer in de auto want we moeten nog een eindje en het zijn allemaal kronkelweggetjes langs de kust. Echt, je komt langs prachtige kleine kustplaatsjes en ongelofelijk mooie plekjes met geweldige uitzichten op de zee. Geen wonder dat Highway 1 aangeschreven staat als een van de mooiste routes!! Onderweg veel bosbrandrook gezien (aan de andere kant van de bergen) en daardoor veel brandweerwagens, materieel en spandoeken van zeer dankbare bewoners richting de brandweer. Heel bijzonder...

P1010288We hebben ook nog walvissen gezien, wel van een afstand maar toch! De foto's zijn het bewijs en ze spoten heel mooi water omhoog. Verder langs het strand zeeolifanten gespot. Afgrijselijk lelijke, logge beesten maar juist daarom ook weer ontzettend mooi :-). Wij waren in ieder geval erg blij dat we ze hebben gezien.

Kyra stikte onderweg nog bijna in een aspirine maar gelukkig kon broerlief hard slaan en kwam het allemaal weer goed. Lang gereden dus we waren blij toen we bij het hotel waren. Direct het strand op voor het donker zou worden dus heerlijk even uitgewaaid. Het weer is hier beter dan in San Francisco maar nog steeds veel mist en niet warmer dan 20 graden.

P1010249In het stadje even verderop pizza gegeten en daarna nog even samen met John een strandwandeling gemaakt. Blijf lekker, die geur, het geluid van de golven etc. etc. Wij genieten nog volop van de laatste dagen....