Oase van kleurrijke zandstenen (Dag 7 dinsdag 19 juli)

20 juli 2016 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Vroeg op en hup in de auto richting Capitol Reef National Park. Het weer is wat bewolkt maar het is nog steeds goed warm. Prima, reisweer in ieder geval. En de autorit is al avontuur met al die indrukken.

Op de weg kwamen we langs een museum (Grand Staircase-Escalante museum) die eerder niet open was dus hier zijn we eerst nog even gestopt. Heel interessant en fijn dat Youri niet meer in de dino fase zit want hier hadden ze alles over de dino's. Prachtige botten en heel veel informatie over wat er in dat gebied allemaal is gevonden, een hele hoop dus!

Geluncht op een parkeerplek bij een trail van Spaanse pioniers en daarna weer snel door. Ivm tijdsverschil kwamen we pas om 14.30 uur aan bij Torrey waar ons motel is.

P1000313Alles uitgeladen en op naar Capitol Reef National Park area. Nou werkelijk, het is net of je van het ene levende schilderij naar het andere gaat. Je denkt dat je al het moois al wel hebt gezien maar nee, dit park is voor nu onze nummer 1. Heel gemoedelijk, rustig en nog niet zo toeristisch. We hebben nog een rondleiding gedaan met een gids langs de fruita historische fruitboomgaarden. Een privé rondleiding want er kwamen niet meer mensen dus dat was erg leuk! Veel appelbomen en dan voornamelijk ook de oude rassen die hier beschermd/gekweekt worden en nog veel meer abrikozen.  Even verderop kon je ook abrikozen plukken en eten, wat je mee wilde nemen moest je wel afrekenen. Wat een plek! En ook de dieren genieten lekker van de abrikozen. Veel herten, marmotten en grondeekhoorns gezien.

P1000325Daarna nog een route gedaan met de auto langs hele nauwe spleten in de rotsen. Het weer was een beetje raar dus of er wel of geen regen zou komen..... Dit maakte het wel een beetje spannend want in het park zijn veel flashflood plekken waar je bij hevige regenval niet meer doorheen kan of het water snel stijgt. Maar gelukkig is alles goed gegaan en toen we weer vertrokken in de avond begon de onweer pas.

P1000343

P1000366P1000326