Van de woestijn naar de bergen in westernsfeer (Dag 9 donderdag 22 juli)

22 juli 2016 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Vanochtend allemaal laat wakker want door kleine bedjes slecht geslapen. John had nog even wat dingetjes van de supermarkt gehaald en toen toch maar de auto in op weg naar Durango.

P1000439Van woestijn naar bergen met echte cowboys. Zo lachen..... Na een paar uurtjes rijden even gestopt voor het ontbijt want dat zat dit keer niet bij de prijs in. Superlekkere broodjes (dus niet blehhh) maar wel op een fantastische plek.

Als tussenstop hebben we Mesa Verde Nationaal Park bezocht. Wat een indrukwekkende culturele rijkdommen uit de indianentijd. Het was 7000 feet hoog en je had daardoor een heel ver uitzicht over de valleien. Ook het museum was erg mooi. De rotswoningen kon je heel goed zien en ook raampjes in rotsen. Bizar dat men daar geleefd heeft, dat was in ieder geval veel klauteren. Het was wel heel erg warm dus wandelingen hebben we maar niet gedaan. De tours naar de rotsenstad was voor de hele dag al volgeboekt, vooral Youri vond dit erg jammer. Hij vindt die cultuur nl. heel erg interessant en had het graag van dichtbij bekeken. Maar gelukkig kon je het van een afstand ook goed zien.

P1000453Tegen vier uur kwamen we aan in het hotel. Tegen half zes  Durango in en wat een geweldige stad!! Echt westernstijl en supergezellig met veel muziek en gekke mensen. We hebben gegeten in een echte saloon net als vroeger met een pianist en van die mooie dames in sexy pakjes. De sfeer was natuurlijk helemaal super. We hebben er trouwens ook heerlijk gegeten.P1000468

Na het eten nog even door de main street maar de winkels waren bijna allemaal al gesloten dus morgenochtend na het ontbijt toch nog maar even terug. Een middag/avond is eigenlijk te kort om hier alles te kunnen bekijken qua natuur en bezienswaardigheden.

P1000476P1000450

1. (O)Ma en (O)Pa:
    22 juli 2016
    Wat een geweldig gebied in de indianen en cowboy wereld.
    dat het zo mooi zou zijn hadden we niet verwacht, wachten met smart op jullie volgende avonturen, liefs uit Veessen