Santa Fe - Mexicaanse stad vol cultuur, kunst en hitte (Dag 10-11 vrijdag 23 en zaterdag 24 juli)

24 juli 2016 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Toch maar direct richting Santa Fe gereden na het ontbijt. We rijden de hitte in... jeetje wat is het warm!! Onderweg allemaal peublo's (indianen stammen). Iedere peublo heeft zijn/haar eigen stuk grond. Bijzonder want wie verdeeld het dan??

P1000518Bij het hotel ingecheckt en toen een verlate lunch in de stad Santa Fe gegeten (hoofdstad Nieuw-Mexico). Veel Mexicanen, indianen en toeristen. Bizar warm dus na de lunch even snel de plaza over gelopen waar allemaal indianen hun eigen gemaakte sieraden verkopen en snel weer naar het hotel om te zwemmen.

Na lang bij het zwembad te hebben gezeten zijn we nog even vlakbij het hotel iets gaan eten en daarna hebben we met z'n allen even ouderwets film gekeken.

P1000531De volgende ochtend wilden we vroeg op maar we hadden allemaal niet zo goed geslapen dus toch iets later dan gedacht. Goed ontbijt in het hotel dus we konden er weer even tegenaan. Het stadje ingegaan maar naast dat het wel heel erg mooi is verder veel kunst e.d. En dat is nou niet iets waar wij van houden. Dus we zijn na een paar uurtjes maar even langs de Wallmart gegaan om de lunch in te slaan en toen naar het Conchiti meer gereden even buiten Santa Fe. Tussen de locals gezwommen en later bij het hotel in het zwembad even afgespoeld en verder P1000541gezwommen. Het is nl. nog steeds erg warm!! Even bijtanken van alle indrukken, ook lekker zo nu en dan .

We hadden over een restaurant hier in de buurt gehoord dus daar zijn wij om 20.45 uur heengegaan. En echt, het was zo gezellig!! Heerlijk gegeten (restaurant heet Cowgirls), live muziek met dansende mensen en vooral de sfeer eromheen. Een goede keuze geweest om deze dagen mee af te sluiten bij Santa Fe.  Morgen P1000546gaan we naar Gallup. Volgens mij ook een woestijnstadje maar we wachten het rustig af. Deze reis valt ons niets van tegen en we genieten nog volop van USA :-)

P1000550

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade