Lake Havasu en tussenstop Las Vegas (Dag 15 en 16 wo-do 27&28 juli)

29 juli 2016 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Dag 15

P1000740Wat een gezellig plaatsje Lake Havasu. Een stadje voor sunbirds (zo noemen ze de bejaarden die daar komen overwinteren. In deze periode is het rustig omdat het zo enorm warm is :-).

In het stadje heb je de London Bridge. Echt prachtig maar helaas vergeten foto van te maken. En dan natuurlijk het meer P1000742dat kunstmatig tot stand is gekomen door een dam. Op de achtergrond de bergen, bootjes en watersport dus hier hebben we ons nog prima vermaakt. Het water in het meer was wel erg warm, heel bizar.

Dag 16

Rustig aangedaan omdat de tussenstop Las Vegas is en daar hoef je niet zo vroeg aan te komen. We zijn er al geweest en P1000766het is te warm om tijdens de hitte dingen te ondernemen. Onderweg nog bij leuke dorpjes (route 66) gestopt. Grappig hoe je dan de oude sfeer direct voelt. Prachtig!! Helaas reden we niet continu langs de route 66....

Toen kwamen we nog langs de skywalk over de Grand Canyon. Leuk!! Dus 50 P1000770minuten rijden van de weg af waar wij eigenlijk langs moeten. Maakt niet uit gewoon doen.. Haha komen we daar, mega druk, helikopters die af en aan vliegen en toen wij een ticket gingen halen vielen we zowat stijl achterover. Dit dus toch maar even aan ons voorbij laten gaan. Het mooie ervan was wel dat we door het Joshua Trees Park reden. Een van de grootste parken in Amerika met bomen die wel 150-200 jaar oud zijn. Echt heel erg mooi!! Geen straf dus die 50 minuten heen en terug.

P1000785Bij de Hoover Dam uiteraard gestopt. Wat een mega dam, daar is de Glen Dam vergeleken niets bij. Veel personeel loopt er rond en na onze ronde bij het visitor centre weer even terug voor de film over de Hoover dam. Na de film mochten we alleen een bepaalde kant op (allemaal hekjes en beveiliging) en toen zaten we opeens bij een guide tour. Hahaha, Kyra vond het maar niets maar wij zijn gewoon P1000778meegelopen en zo kwamen we ook nog onderin de Hoover dam waar de turbines te zien waren, waar we door de gangen liepen die handmatig gemaakt waren in 1920 en we kregen uitleg over de historie. Wat een mazzel. Wel weer erg warm dus liters water mee en gedronken.

In Las Vegas lekker weer langs de strip geslenterd tot laat... Blijft bijzonder al die bling bling, bijzondere hotels en interessant mensen. P1000816

(er staan meer foto's bij mapje foto's kon ze niet allemaal kwijt bij de tekst)