Grand Canyon, wat een natuurwonder!! ...(Dag 13, 14 ma 25 en di 26 juli)

27 juli 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Twee volle dP1000567agen genieten van de Grand Canyon. Je wordt wakker in je lodge en gaat lekker ontbijten bij de picknicktafel waar je om je heen de eekhoorntjes ziet en vogeltjes hoort fluiten. Echt fantastisch.

Na een goede nachtrust hebben wij ons laten afzetten door de shuttlebus aan het eind van de South Rim (Hermits rest). Van hieruit zijn we terug gewandeld langs de rand van de Grand Canyon. Dit is in totaal 11 km. Liters water drink je weg want door de hoogte en de warmte zweet je je een ongeluk. De meeste toeristen gaan met de shuttlebus van punt naar punt dus P1000612onderweg kom je bijna geen mensen tegen. Wat heerlijk zo met elkaar wandelen, kijken en genieten. Dom, niet goed ingesmeerd dus na 3-4 uur wandelen waren we goed verbrand. De laatste twee punten aan ons voorbij laten gaan want het water was op (ondanks heel veel water dat we hadden meegenomen).

P1000632Je ziet heel veel mule deers rondlopen in het park. Een hert maar dan het formaat kleine eland. Ze noemen ze hier ook elk's maar die zijn vast nog nooit in Zweden geweest :-). Ook hebben ze hier een combi van paard en ezel (mule). Erg grappig om te zien...

Het park is net een complete stad geintegreerd in de natuur. Toeristisch maar dan niet storend. De P1000698zonsondergang bekijken vanuit het Hopi point was ook bijzonder en een mooie afsluiting van de dag.

De tweede dag hebben wij (John en ik) eerst de zonsopgang bekeken. Erg vroeg eruit want die was al om 5.22 uur. Helaas zat er een hele grote wolk voor dus we hebben niet gezien wat de meeste mensen normaal gesproken. Maar ach, we hebben het meegemaakt.

P1000700Daarna fietsen gehuurd en hebben we de andere kant van de Canyon bekeken. Heerlijk zeg, dat windje in door je haar en dan maar trappen. Want stijl was het soms wel... we hadden de fietsen voor 5 uur gehuurd dus konden we de laatste twee punten die we gisteren gemist hadden ook nog bekijken. Jeetje, wat een warmte en stijl dat het was 6%. Kyra en ik zijn maar weer terug gefietst en hebben lekker koffie en thee gedronken op een terrasje. Ook lekker. Daarna fietsen teruggebracht en de P1000712dagen bij de Grand Canyon afgesloten bij het steakhouse.

P1000715