Beren en hele grote bomen....(Dag 18 zaterdag 30 juli)

30 juli 2016 - Sequoia National Forest, California, Verenigde Staten

P1010031Ook vandaag weer een lange dag rijden. Niet door het aantal kilometers (466) maar vooral door de weg naar het Sequioa National Forrest toe. Langs bergkammen, valleien die ineens weer vol bomen staan, riviertjes, fruitplantages etc.  Tjonge, wat is Amerika groot. California here we come!

P1010049Inchecken en hup richting de reuze bomen. Niet even snel het park in maar eerst via spannende kronkelweggetjes meer dan een uur de berg op om vervolgens in een prachtig oeroud bos te komen waar die indrukwekkende reuze bomen staan. Enorme oude bomen waarvan Sherman tree de oudste is (2200 jaar oud en 75 meter hoog). De omtrek van de bomen kun je niet eens met z'n vieren omvatten zo enorm. Bijzonder is ook dat je ze op de heenreis langs die prachtige weggetjes nog niets eens ziet. Pas bovenop de berg ontploppen ze zomaar.

P1010060En toen ineens zagen we een zwarte beer met twee kleintjes!! Zo bijzonder, en ook wel een beetje spannend. Er liepen hikers heel dichtlangs maar die hadden het niet eens in de gaten. We waren nog niet naar het visitor centre geweest dus hadden al wel gekscherend gezegd hier wonen vast beren. Nou dit was het bewijs :-)  Ik vond de beer niet zo heel erg groot maar kan me voorstellen dat ze wel enorm sterk zijn. Na onze hike wilden we nog even naar het museum maar helaas het was precies 6.00 uur en dan zijn ze gesloten. Wel balen want daar kon je iets meer over de geschiedenis lezen.

P1010065Op de terugreis (nog net bij daglicht) zijn we het stadje Visalia nog even ingereden om te eten. John is in Nederland immers al jarig maar hier mag hij nog even een aantal uurtje 45 zijn. Toch bijzonder om tijdens zo'n bijzondere vakantie je verjaardag te mogen vieren.

We hadden hier nog wel een dag extra willen blijven. Er is hier nog zoveel te zien maar we gaan morgen (vandaag) weer verder richting Yosemite. Ook leuk en hier blijven we wat langer dus kunnen we extra genieten.

1. (O)Ma en (O)Pa:
    31 juli 2016
    Prachtige verhalen en mooie foto,s. John als we je niet kunnen bereiken van harte gefeliciteerd en een fijne dag, groetjes Ma en Pa
  2. Gerdien hersevoort:
    31 juli 2016
    hallo John van harte gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag en samen een hele fijne dag gewenst - wat een belevenis wat jullie daar zien - mooi om jullie te volgen - hoor vast nog wel eens als jullie terug zijn - goede reis samen groet gerdien
  3. Annie Tukker:
    2 augustus 2016
    Hoi allen
    Prachtige verhalen, wat mooi dat jullie dit samen kunnen doen en genieten.
    Over de bomen had Ivar het ook, probeer ze te kweken duurt alleen wel lang. John gefeliciteerd met je 46e verjaardag.Groet
    Goede reis naar Nederland
  4. Ria peper:
    4 augustus 2016
    wauw wat ziet het er allemaal mooi uit.
    geniet er nog ff lekker van xxx